Cerintele clientului:

  • Controlul vanzarilor la nivel de produs
  • Controlul gestiunii conform retetarului pe toate locatiile
  • Centralizarea tuturor vanzarilor din punctele de lucru diferite ale firmei
  • Economisirea timpului si organizarea vanzarilor
  • Reducerea cheltuielilor firmei prin controlul vanzarilor
  • Sistemul trebuie sa suporte un flux mare de oameni intr-un interval de timp scurt

Fluxul de lucru:

  • Plata cu cashless - acest sistem accelereaza procesul de vanzare. Plata se face cu ajutorul unui card, ce are un cod personalizat pentru fiecare angajat. Cardul este incarcat cu o suma de bani, iar la fiecare achizitie suma corespunzatoare va fi retrasa de pe acesta. Toate tranzactiile pot fi urmarite de catre detinatorul contului.
  • Produse cu meniu - meniurile din sistem au doar cateva produse disponibile pe zi. Sistemul are optiunea de a face vizibile operatorului doar acele produse din meniu, combinatie ce face vanzarea mai rapida.
  • Fluxul de vanzare - produsele ambalate sunt scanate dupa codul de bare sau pot fi selectate direct de pe touch-screen.
  • Produsele se pot achita cu tichete, card, cash sau prin sistemul cashless.

Descrierea componentelor:

  • Punctul de vanzare - punctul din firma unde au loc vanzarile. Este alcatuit dintr-un monitor touch, cititor cod de bare, cititor card proximitate pentru sistemul cashless, casa de marcat.
  • Server Cantina Mare - primeste vanzarile de la Cantina Mica si le centralizeaza alaturi de cele de la Cantina Mare. De aici, vanzarile Emerson sunt trimise catre Sediu. Baza de date din Cantina Mare sincronizeaza cu cea a Cantinei Mici informatiile produselor din meniu.
  • Serverul central de gestiune Sediu - centralizeaza toate vanzarile de la Tetarom si Emerson, impreuna cu cele proprii. Acesta le transmite programului de contabilitate Winmentor.
  • Backoffice

Probleme aparute in implementare:

  • Firma dispune de 3 cantine, in locatii situate la distante mari.
    • Am centralizat vanzarile din cele trei locatii in baza de date principala a sediului, prin transferul de date catre aceasta de la celelalte puncte de vanzare.
  • La Emerson nu exista retea LAN intre Cantina Mica si Cantina Mare. Reteaua 3G mergea foarte greu si nu era stabila.
    • Pentru a nu bloca sistemul, am folosit 2 baze de date. Prin VPN am sincronizat bazele de date ce contin produsele si meniurile celor doua Cantine.